Ads 468x60px

duminică, 17 aprilie 2011

[FMCG][Rebranding] Carlsberg: Probabil un rebranding riscant

  Grupul Carlsberg a anuntat recent ca isi doresc sa repozitioneze berea Carlsberg, astfel incat, pana in 2015 sa isi dubleze profitul la nivel international, si sa devina producatorul de berea cu cea mai rapida crestere. In timp ce GM-ul Jorgen Buhl Rasmussen, refuza sa dezvaluie niste cifre concrete legate de investitia necesara, este clar totusi ca va fi cea mai importanta campanie globala de pana acum a grupului.
  Totusi in Marea Britanie, unde pozitionarea "Probably the best bear in the world" a avut rezultate foarte bune, se pune un semn de intrebare, daca ultima strategie, care introduce sloganul "That calls for a Carlsberg", poate aduce rezultatele scontate. In incercarea de a se adresa tuturor consumatorilor, cu o singura strategie la nivel global, Carlsberg risca sa nu se adreseze niciunuia. Unii critici ai demersului, au numit rebrandingul "Probably not the best rebranding in the world". Dar avand in vedere ca sloganul "Probably the best beer in the world", creat in 1973 de Saatchi&Saatchi, este cel mai cunoscut din lumea advertisingului, ar fi greu cam greu ca altul sa para cel putin la fel de bun.


In spatele campaniei "That calls for a Carlsberg"


  Ultima camapanie si pozitionare Carlsberg, va fi implementata in 140 de tari, si va avea campanie TV, Outdoor, activare la punctul de vanzare (PoS), si prin retele sociale.
  In total vor fi 350 de materiale creative, printre care spoturi de 90 de secunde in cinema, panouri PoS, care vor fi disponibile marketerilor Carlsberg  din intreaga lume.
  In timp ce abordarea globala a Carlsberg se bazeaza pe strategia unui singur brand, campania are totusi flexibilitatea de a se adapta pietelor locale. De exemplu in "piete negre" precum Norvegia, brandul va trebui sa isi adapteze campania reglementarilor in vigoare, deoarece publicitatea la alcool nu este permisa.
  Data de incepere a campaniei este setata pentru inceputul lunii mai in toate cele 140 de piete in care este prezenta Carlsberg, inclusiv Romania.
  Ce rezultat va avea acest demers, ramane de vazut, insa un lucru este cert, pentru toti fanii Carlsberg noua pozitionare pare a fi o dezamagire.
  Cheers,

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu