Ads 468x60px

duminică, 23 mai 2010

Have a break, have a jesus Kit Kat

"Have a break, have a jesus Kit Kat", sau cum sa iti faci super reclama fara nici un cost. De-a lungul timpului oamenilor li s-a parut ca l-au vazut pe Iisus, in cele mai ciudate locuri, pe o paine prajita,  in resturile ramase de pe o tigaie, sau o bucata de pizza.

In martie 2009, au "aparut" inca trei astfel de cazuri, mai intai pe tapiteria unui scaun, apoi in Rusia pe un meteorit, iar spre sfarsitul lunii martie un belgian a vazut chipul lui Iisus pe o harta din Google Earth.

La ce s-au gandit cei de la Nestle, avand in vedere ca se apropia pastele? S-au gandit la un nou moment "Have a break, have a Kit Kat" pentru brandul lor Kit Kat.

Asa ca  au photoshopat cateva poze cu baton Kit Kat in care apare chipul lui Iisus si le-au trimis "sub acoperire", chiar inainte de paste, la doua din cele mai mari situri de stiri din Olanda.

Din acel moment, stirea s-a raspandit cu viteza luminii, si a aparut pe alte situri de stiri, bloguri, comunitati on-line. Siturile olandeze au inregistrat sute de mii de vizitatori care au citit stirea, iar apoi stirea s-a raspandit si la nivel international ( a aparut in "The Sun" ). In doar patru zile stirea, aparea deja in peste 150 de mii de situri.

Lumea a inceput sa vorbeasca de Kit Kat, si s-au folosit de celebrul slogan "Have a break, have a Kit Kat" ( e sloganul Kit Kat din 1957, cu o mica pauza de cativa ani ), realizand variante personalizate precum: Have a break have a Jesus Kit Kat, Even Jesus needs a break, On good friday gimme a break, Gimme a break - A Jesus Kit Kat, What do you think - Was Jesus having an Easter break, having a Kit Kat, Give Jesus a break, si tot asa.

Si asa a reusit Kit Kat, prin aceasta manevra de PR sa atraga mai multa atentie in cateva zile, decat orice alta metoda de advertising, si mult mai ieftin, fara ca Nestle sa arate vreun logo sau slogan.

Povestea Jesus kit Kat.



.

Un comentariu:

  1. interesantă ideea. soborul bisericesc nu cred că e de aceeaşi părere.

    eu nu înţeleg de ce, în general, trebuie să te lauzi cu o astfel de manipulare ! trebuie să demonstrezi, ca agenţie, că eşti creativă ? ar fi fost suficient să ştie un cerc restrâns de oameni din industrie.

    prin simplu fapt că-i arăţi unui consumator că te joci cu mintea şi realitatea lui, îl faci mult mai reticent la următoarea încercare de acest gen. nimic nu va mai avea credibilitate. un exemplu banal ar fi că nike tot mai încearcă să-l arate pe ronaldinho care face minuni cu mingea de fotbal şi coşul de baschet. nimeni nici măcar nu se mai întreabă dacă este real sau nu.

    poţi totuşi să crezi că printr-o campanie de genul ăsta obţii expunere moca. mai important e câţi consideră că de fapt îi faci proşti şi creduli ? cât de mult ajută de fapt brandu' şi cât de mult agenţia ?

    RăspundețiȘtergere